Jak czytać moje książki "Angielski z Mają"? 0
70.jpg

Książki, które napisałam po to aby uatrakcyjnić i ułatwić moim dzieciom naukę języka angielskiego, można czytać i z nimi pracować na wiele sposobów. Na kilka z nich wpadłam czytając moje książki dzieciom w domu, ale także na spotkaniach z najmłodszymi. Wiele z nich podsunęli mi rodzice Małych Czytelników, którym maja bardzo przypadła do gustu.

 

Jak pracować z moimi książkami pt. „Angielski z Mają”?

  1. Czytamy. Na początku rodzic czyta wszystko (czyli tekst po polsku jak i po angielsku). Jeśli dziecko potrafi czytać, dziecko czyta polską część (duża czcionka na pewno dziecko do tego zachęci), a rodzic – angielską. Jeśli dziecko podejmuje pierwsze próby samodzielnego czytania po angielsku bądź jest z książką już osłuchane, można zaproponować dziecku odczytanie angielskich zdań.

     

  2. Podcasty, czyli nagrania audio. Na stronach obu części książki (linki znajdziecie na dole artykułu) dodane są linki do podcastów, które nagrałam wraz grupą znajomych-anglistów. Głównym moim celem było dostarczenie poprawnej wymowy czytającym rodzicom tak, aby czuli się pewnie czytając moje książki swoim podopiecznym. Nagrań tych możecie śmiało słuchać wraz ze swoimi dziećmi powtarzając i utrwalając słownictwo.

     

  3. Ilustracje. Zarówno część 1 i część 2 są bogato ilustrowane, a ilustracje mają na celu nie tylko umilić dziecku lekturę, ale także dostarczyć kolejnych słów, które dziecko zapamięta po przeczytaniu opowiadania. Zatem przeglądamy ilustracje: opisujemy, zadajemy pytania, rozszyfrowujemy i próbujemy czytać napisy na obrazkach.

     

  4. Tabelka. Po każdym opowiadaniu umieściłam tabelkę z tłumaczeniem angielskich zwrotów na język polski – znów po to, aby rodzic czytając moje książki czuł się pewnie i nie musiał zerkać do źródeł zewnętrznych, takich jak słowniki. Z tabelki możemy wybierać zdania i odpytywać się wzajemnie z dzieckiem sprawdzając tym samym ile nowego słownictwa udało się zapamiętać.

     

  5. Zmęczony rodzic. Metoda ta przyda się w sytuacji kiedy dziecka zna książkę dobrze lub bardzo dobrze. Przy kolejnym czytaniu zapowiedz, że jesteś dosyć zmęczony/a i poproś, aby słuchało uważnie. Następnie celowo zmieniaj pojedyncze słowa, a nawet zdania, czekając aż dziecko Cię samo poprawi. Kilka przykładów. Kiedy Maja przedstawia się “My name's Maja”, zamiast “Maja” możesz użyć innego imienia. W sytuacji kiedy tata kupuje bilety do zoo mówi “Three tickets, please”, możesz zmienić liczebnik bądź też zamiast “please” powiedzieć “thank you”. A kiedy Pan Brown oprowadza Maję po jej nowym domu pokazując jej każde nowe pomieszczenie, zamiast “This is your kitchen” powiedz “This is your bathroom”. Metoda ta aktywizuje słownictwo i wypowiadanie się.

     

  6. Czytamy aktywnie. Czytaj dziecku moje książki najpierw bardzo pooowoooli, a potem bardzo szybko. Bardzo głośno, a następnie szeptem. Bardzo radośnie, a potem bardzo smutno. Baw się intonacją, zabaw się w aktora, nie bój się przesady i przejaskrawień. Dzieci dużo łatwiej wchodzą w narrację jeśli emocje są jasno przez czytającego zarysowane. Możesz też spróbować źle dobrać intonację do tekstu – twoje dziecko natychmiast to wyłapie i dumnie Cię poprawi. Czytaj dziecku aktywnie, pokazuj palcem. Od czasu do czasu zatrzymuj się i zapytaj dziecko co się dalej może wydarzyć.

     

 

Jeśli jeszcze nie masz moich książek, Maja serdecznie zaprasza Cię do wspólnej przygody z językiem angielskim. Część pierwsza jest dostępna TUTAJ, a część druga – TUTAJ. Możesz także zakupić książki taniej w pakiecie TUTAJ!

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl